Lezingen

Lezing / filmavond 30 september 2024

Na het geweldige succes in 2022, verzorgt Leo de Blank op maandag 30 september 2024 weer een prachtige avond waarin films worden vertoond die tussen 1950 en 2000 over Lith en omstreken zijn gemaakt.
Deze presentatie krijgt weer dezelfde naam: ‘Gelukkig hebben we de films nog!’
Leo is de afgelopen maanden bezig geweest om in zijn eigen en in andere archieven oude films op te sporen. De ene film is in zwart wit, de andere in kleur. En er zijn films met en zonder geluid.
Tijdens deze filmavond komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
– Film die Johan Adolfs in 1969 in Lith maakte
– Interview met Bertus van der Velden uit 1986
– De sloop van de Hoeve in 1992
– Drone beelden van de stuw en sluis in 2017.

Het belooft, net als in 2022, weer een geweldige avond te worden waar nog lang over nagepraat zal worden.
Heb je thuis ook nog mooie oude foto’s of films neem dan contact op met ons secretariaat. We nemen ze graag op in de collectie van onze Heemkundekring en zullen ze zeker op een andere gelegenheid aan onze leden tonen!
Deze speciale lezing begint 30 september a.s. om 20.00 uur in MFA De Snoeck, de zaal is open vanaf 19.30 u. Iedereen is van harte welkom, ook niet leden.

Voor uw agenda hieronder de data voor de komende lezingen in 2024:
28 oktober (Jos Cuijpers, over zijn boek over Lith) en
9 december (Wouter van Teeffelen, over de Scheurheuvel).
De lezingen beginnen om 20.00 uur in MFA De Snoeck, Marktplein 24 te Lith, de zaal is open vanaf 19.30 u. Iedereen is welkom, ook niet leden.

Benieuwd naar eerdere lezingen?
Klik hier.