Links

Hieronder vindt u links naar organisaties waar u hun, voor u misschien interessante, nieuwsberichten kunt lezen.

MFA De Snoeck
Fanfare Lith 100 jaar
Zuiderwaterlinie
Museumboot De Schokker
Stichting Maasmeanders
Brabants Heem
Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC)
Erfgoed Brabant
De Erfgoedstem
Heemkundevereniging Berchs-Heem
Stadsarchief Oss
Heemkundekring Oss e.o., De Werkende Mens
Heemkundekring Land van Ravenstein
Erfgoedvereniging Heemschut
Rivierenland Radio

Stichting Wandelpaden Lith e.o.
Rob Aben is landschapsarchitect en is verbonden aan de Stichting Wandelpaden Lith e.o. waarvan Noud Bongers de voorzitter is. Hij heeft in januari 2023 op zijn website het project Padenplan Lith toegevoegd. Hij heeft uitgerekend om hoeveel paden het gaat en wat daarvan de lengte is: de 40 (gerealiseerde en soms nog geplande) paden hebben een totale lengte van 37km!

Oproep d.d. 22-02-2022 van Het Brabants Historisch Informatiecentrum (BHIC):
Het BHIC is op zoek naar Brabantse dorpsfilms van de Enschedese cineast Johan Adolfs. De vraag is of u het BHIC kunt helpen de filmcollectie aan te vullen zodat deze nostalgische filmbeelden niet verloren gaan en alle Brabantse filmliefhebbers kunnen blijven genieten van hoe het vroeger was in Brabant.