Lezingen

Lezing 22 april 2024

Op maandag 22 april 2024 verzorgt Wim van Lankveld uit Schijndel een lezing over:

‘Het Belgisch Trekpaard

Wim van Lankveld houdt zich, na een lang werkzaam leven in de groente en fruithandel, de laatste jaren bezig met het promoten van het Belgisch Trekpaard. Dat doet hij vooral in Nederland en België. Wim is op veel evenementen een bekend gezicht geworden en vooral de laatste tijd heeft de historie van dit prachtige paard zijn aandacht. Hij heeft veel historisch en ook recenter beeldmateriaal verzameld over dit machtige ras.
Samen met Henk ter Agter heeft dit geleid tot het publiceren van de boeken:  ‘100 jaar trekpaarden in Nederland’ en ‘Imponerende Belgische Trekpaard Fokstallen in heden en verleden’.
Uit zijn rijke filmarchief heeft Wim een anderhalf uur durende compilatie gemaakt waarin het trekpaard de hoofdrol speelt. Laat u verrassen door de unieke filmbeelden die beginnen in de jaren 20 en eindigen in het heden.
Hebt u een warm gevoel bij het boerenleven van vroeger en het trekpaard van toen en nu, dan mag u deze lezing absoluut niet missen.
De lezing begint om 20.00 uur in MFA De Snoeck, Marktplein 24 te Lith, de zaal is open vanaf 19.30 u. Iedereen is welkom, ook niet leden.
Voor uw agenda hieronder de data voor de komende lezingen in 2024:
22 april (Wim van Lankveld over het Belgische trekpaard),
27 mei (Henk Hoefnagel, over de nieuwe wandelgids van Oijen en Teeffelen, de presentatie van deze wandelgids vindt plaats tijdens Open Monumentendagen),
30 september (filmavond door Leo Bongers en Leo de Blank),
28 oktober (Jos Cuijpers, over zijn boek over Lith) en
9 december (Wouter van Teeffelen, over de Scheurheuvel).
De excursie per bus naar De Posbank, Zeist en Kasteel De Haar vindt plaats op 20 mei 2024.
De Monumentendagen 2024 zijn op 14 en 15 september a.s.

Benieuwd naar eerdere lezingen?
Klik hier.